donderdag 10 mei 2018

Heerlijk die zon, hoor ik om me heen, zalig, genieten...
Maar...als je thermostaatje niet werkt, zoals de bedoeling is, is t stukken minder fijn...

Ik heb Dysautonomie, wat inhoud dat je lichaam taken die normaal zijn, geautomatiseerd zouden moeten zijn, bij mij dat niet zijn... Simpele zaken, bloeddruk, pupillen die verwijden, darmen die voedsel verplaatsen, temperatuur,  je hartritme, ademhaling,zweten..

Dingen waar je niet eens bij zou moeten nadenken... Mijn lijf is in de war... Dus mn hartritme gaat alle kanten op, zuurstofopname is soms even gepauzeerd, ik zweet random zonder enige reden, of zweet juist niet, mijn temperatuur is normaal rond de 35.8-36.2...

En dan is t nu zonnig...of..zoals ik t voel...vakantie in de hel.... Het voelt alsof ik van binnenuit gebakken word,gaargestoomd... Ik slaap op een koelende mat, met een ventilator op me gericht, en als t nog warmer word een vochtig laken over me heen... klinkt comfi, right? :(  De meeste nachten lig ik wakker... ik douche onder lauw water midden in de nacht, soms urenlang...

En... omdat mn lijf denkt dat t moet opwarmen... gaan er allerlei systemen werken... ik drink liters en liters...en plas amper, want ik zweet zoveel... heb constant dorst... eet meer zout, want anders zakt mn bloeddruk...maar houd vocht vast daardoor... En ben de hele dag moe, van een wandeling naar de wc...want veel meer doe ik niet...

De paar kleine dingen die ik dan wel doe...verdeel ik over vele uren... Maar...van de zonnige kant gezien ;) Ik heb al 38 boeken uit in 2018... #Score




Geen opmerkingen:

Een reactie posten